Natalia Kaminiczna, Obietnica, rytuał, dno morza

Fot. Bartek Barczyk, ze zbiorów Teatru Wielkiego w Poznaniu

 

Na scenie Teatru Wielkiego: element przezrocza. Scenografia Julii Skrzyneckiej splata się z fonią uwertury. Zaś owa koegzystencja obszaru sceny z melodią zanurza nas
we wzburzonych wodach Bałtyku. Wszystko zawiera się w korespondencji sztuk. Dźwiękowa introdukcja pozwala nam dryfować na spienionych równinach królestwa Neptuna. Feliks Nowowiejski przenosi nas na granice fantastyki. Kierujemy swoją uwagę ku kołyszącej nami pieśni morskich bałwanów dumnie rozbijających się o nasze bębenki uszne. Skądinąd przykładamy muszelkę do ucha, ale zamiast usłyszenia fonii bałtyckich fal, przybieramy ich kształt.

PRZECZYTAJ »
Możliwość komentowania Natalia Kaminiczna, Obietnica, rytuał, dno morza została wyłączona

Kantata – oratorium – pasja

Kantata – oratorium – pasja. Odmiany form literacko-muzycznych w kulturze XVIII i XIX wieku, red. Alina Borkowska-Rychlewska i Elżbieta Nowicka, Poznań: Wydawnictwo PTPN, 2019.

 

PRZECZYTAJ »
Możliwość komentowania Kantata – oratorium – pasja została wyłączona

Wrocławskie „Widma” – recenzje

Źródło: archiwum Opery Wrocławskiej, fot. T. Papuczys

Drodzy czytelnicy
Otwieramy nową zakładkę dla młodych recenzentów i eseistów, zafascynowanych sztuką opery. 10 marca 2019 grupa studentów II roku polonistyki UAM wybrała się do Wrocławia na przedstawienie Widm Stanisława Moniuszki. Poniżej pierwsze opinie i refleksje o spektaklu. Zapraszamy do dalszej współpracy!

PRZECZYTAJ »
Możliwość komentowania Wrocławskie „Widma” – recenzje została wyłączona
Możliwość komentowania Michał Bajer, Monolog podsłuchany czy monolog podglądany została wyłączona
Możliwość komentowania Michał Bajer, Balladowość w przekładzie libretta opery romantycznej została wyłączona

prof. dr hab. Piotr Urbański

Prof. dr hab. Piotr Urbański, prof. zw. w Instytucie Filologii Klasycznej UAM.

Neolatynista, historyk literatury, operolog, edytor, publicysta muzyczny. Zajmuje się poezją łacińską XVII wieku, zwłaszcza twórczością Macieja Kazimierza Sarbiewskiego, kulturą literacką jezuitów, filipinów oraz benedyktynów, a także Szczecina oraz studiami operowymi.

PRZECZYTAJ »
Możliwość komentowania prof. dr hab. Piotr Urbański została wyłączona

Oratorium, kantata, chorał. V Seminarium Librettologiczne

Centrum Badań nad Teatrem Muzycznym UAM oraz Komisja Muzykologiczna PTPN zapraszają na V Seminarium Librettologiczne „Oratorium, kantata, chorał. Odmiany form literacko-muzycznych w polskiej kulturze XVIII i XIX wieku”

PRZECZYTAJ »
Możliwość komentowania Oratorium, kantata, chorał. V Seminarium Librettologiczne została wyłączona
Możliwość komentowania Teatr muzyczny Verdiego i Wagnera została wyłączona
Możliwość komentowania „Opera – Polityka” Ogólnopolska Konferencja Librettologiczna została wyłączona

Warsztaty „Język – Literatura – Muzyka”

 

 

Mamy przyjemność zaprosić Państwa do udziału w warsztatach „Język – Literatura – Muzyka”, które odbędą się na Wydziale Neofilologii UAM 26 maja 2017 r. o godz. 10:00 w Collegium Novum, Al. Niepodległości 4, sala 104 B.

PRZECZYTAJ »
Możliwość komentowania Warsztaty „Język – Literatura – Muzyka” została wyłączona