Seminarium interdyscyplinarne – Jak badać operę?

34 komentarze

Centrum Badań nad Teatrem Muzycznym UAM oraz Instytut Teatralny im. Z. Raszewskiego we współpracy z Laboratorium Myśli Muzycznej i Polskim Towarzystwem Badań Teatralnych zapraszają na seminarium interdyscyplinarne poświęcone tematyce współczesnych badań nad operą.

PROGRAM

10.10 (sobota), 10.00 – 10.15

Otwarcie seminarium i powitania gości: Dorota Buchwald, Maciej Jabłoński

 

10.15 – 11.30

Dialog inaugurujący

Dobrochna Ratajczakowa (Poznań), Maciej Jabłoński (Poznań),  Jak badać operę?

11.30 – 12.00, Dyskusja

 

12.00 – 12.30 przerwa na kawę

 

12.30 – 14.00

Czyja opera? Rola i znaczenie reżysera we współczesnym teatrze operowym (prowadzenie: Elżbieta Nowicka)

  • Agata Duda-Gracz – reżyser (Kraków)
  • Cezary Tomaszewski – reżyser (Warszawa)
  • Regina Chłopicka – teoretyk muzyki (Kraków)
  • Krzysztof Cicheński – reżyser (Poznań)

14.00 – 14.30, Dyskusja

 

14.30 – 16.00 przerwa

 

16.00 – 17.30

Gloria opery i współczesny spektakl. Między iluzją i deziluzją

(prowadzenie: Małgorzata Dziewulska)

  • Aleksander Laskowski – muzykolog, dziennikarz muzyczny (Warszawa)
  • Paweł Passini – reżyser (Lublin)
  • Łukasz Grabuś – performatyk (Kraków)
  • Michał Zadara – reżyser (Warszawa)

 

17.30 – 18.30, Dyskusja i podsumowanie seminarium – Regina Chłopicka

 

 

 

Organizatorzy: Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego, Centrum Badań nad Teatrem Muzycznym UAM, Laboratorium Myśli Muzycznej, Polskie Towarzystwo Badań Teatralnych,

Rada naukowa: prof. dr hab. Michał Bristiger, prof. UW dr hab. Wojciech Dudzik, Małgorzata Dziewulska, dr hab. Maciej Jabłoński, prof. dr hab. Dariusz Kosiński, prof. Jerzy Marchwiński, prof. dr hab. Elżbieta Nowicka, prof. dr hab. Dobrochna Ratajczakowa