Anna Igielska, „Tradycje opery, tradycje sztuki. Szaleństwo i patos w utworach scenicznych Georga Friedricha Händla”, Poznań: Wydawnictwo PTPN, 2012.
PRZECZYTAJ »14 - 09
2013
Poema muzykalne
Alina Borkowska-Rychlewska, „Poema muzykalne. Studia o operze w Polsce w okresie romantyzmu”, Kraków: Universitas, 2006.
PRZECZYTAJ »14 - 09
2013
Między ćwiartowaniem a tłumaczeniem słów
Maciej Jabłoński:
„Między ćwiartowaniem a tłumaczeniem słów. Eseje i ułamki z krytyki muzycznej”,
Poznań: Wydawnictwo Poznańskie, 2011.
14 - 09
2013
Poetyka teatru operowego Ferruccia Busoniego
Marcin Gmys:
„Poetyka teatru operowego Ferruccia Busoniego”,
Poznań: Wydawnictwo PTPN, 2005.
14 - 09
2013
Teatr i religia sztuki
Krzysztof Kozłowski
Teatr i religia sztuki. „Parsifal” Ryszarda Wagnera
Poznań, Wydawnictwo Naukowe UAM, 2004.
14 - 09
2013
Wzgardzony wielogłos
Barbara Judkowiak, „Wzgardzony wielogłos. Kultura teatralna czasów saskich i jej tradycje, Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM, 2007.
PRZECZYTAJ »14 - 09
2013
Świadectwo opery
Katarzyna Lisiecka,
Świadectwo opery. „Fidelio” Ludwiga von Beethovena na tle przekształceń świadomości europejskiej przełomu XVIII i XIX wieku
Poznań: Wydawnictwo PTPN, 2007.
14 - 09
2013
Zapisane w operze
Elżbieta Nowicka, „Zapisane w operze. Studia z historii i estetyki opery”, Poznań, Wydawnictwo Poznańskie 2012.
PRZECZYTAJ »10 - 09
2013
Szekspir w operze XIX wieku
Alina Borkowska-Rychlewska
„Szekspir w operze XIX wieku. Romantyczne konteksty, inspiracje i nawiązania”
Poznań, Wydawnictwo Naukowe UAM, 2013.
10 - 09
2013
Libretto i przekład. III Seminarium Librettologiczne
III Seminarium Librettologiczne, Poznań, 9-11 grudnia 2013
Centrum Badań nad Teatrem Muzycznym UAM oraz Komisja Muzykologiczna PTPN zapraszają do wzięcia udziału w kolejnym seminarium librettologicznym: Libretto i przekład
PRZECZYTAJ »09 - 09
2013